10 juni 2016

Noa: fietsen, fietsen, allemaal fietsen...

Zij deed het weer: een superleuk patroontje maken! Ik deed het weer: een superleuk patroontje testen!
Ik hou van testen. Het is zo leuk om testen. Het is voorpret. Het is gezamenlijk (companie ;-)). Het resultaat is leuk, maar de weg er naartoe ook. En voor mij is het ook een heerlijke stok achter de deur om te 'moeten' naaien.


Foto's maken? Ons heerlijke kriebeldiertjeskind was vol interesse, totdat onze kapoen een kapoentje vond. Ach, fotogeniek is het wel :-) En gelijk een goede blik op één van de testversies die ik maakte van het patroontje waar het vandaag om draait: de Noa pants. Of in dit geval: de Noa short.


Ik ben wég van het lijnenspel van deze broek. Zo veel mogelijkheden! In de eerste plaats door verschillende stofjes te gebruiken. Zoonlief koos het fietsenstofje, ik het bijbehorende stofje. Is het geen flitsend duo?
Tussen mijn fournituren kwam ik een biaisband tegen die ik ooit te smal gekocht had. Nu weet ik waarom ;-).  Ik werkte de zakken en de zoom ermee af, en ben verliefd.


Zie je kleine broer erachter? Hij wilde ook op de foto. En Marthe heeft dit voorvoeld ;-)
Toen mij de testersoproep bereikte, was ik zo enthousiast dat ik gelijk de maten van vier kids doorgaf. Zo was er hopelijk  één maat bij die Marthe goed kon gebruiken. Kwestie van kansen verhogen. Groot was mijn enthousiasme toen ik een mail kreeg dat ik mee mocht testen. Snel keek ik welke maat ik mocht testen, en viel even stil.
Ik mocht drie verschillende maten maken. In een week tijd. Een eer, maar 'how was I gonna do that'? Eén broekje testen was afgewogen en ingecalculeerd. Maar drie?


Let me tell you, I succeed! Het was een (hele leuke!) uitdaging, maar waar dit patroontje voor staat - een 'special basic pattern' - bleek waar te zijn. Marthe zegt van de 'special basic collection':  This collection includes quick & easy projects with special Compagnie M. details. Snel en makkelijk, dat heeft ervoor gezorgd dat ik hier twee jongens en een meisje blij heb kunnen maken! Kleine broer komt dus ook nog aan de beurt ;-)


Tja, het Compagnie M. detail is wel duidelijk, hé. Die zakken! Daar kunnen een hoop kriebeldiertjes in...:-p.
Ingenieus vind ik ze. Het is kinderspel voor volwassenen om hiermee bezig te zijn. Kinderspel in de zin van 'niet moeilijk', maar vooral kinderspel in de zin van 'ergens dolgelukkig mee spelen'. Ideeën buitelen over elkaar heen, de mogelijkheden voor de afwerking van de zakken zijn legio. En weet je wat mij ook heel blij maakte? Als je de zakken klaar hebt, denk je dat je net begonnen bent. Maar als je de zakken klaar hebt, heb je het meeste werk gehad. Ontdek het zelf!

Het patroontje - de eerstgeborene van de 'special basics collection' - is beschikbaar als PDF-patroon. Het is hier te bestellen, en als je vóór 20 juni besteld, krijg je met de code 'noa10' 10% korting en betaal je maar € 4,50. Ik ben benieuwd naar jullie 'Noa's'!


Patroon: Noa pants
Stof: Kokka Bicyles, ik dacht ooit gekocht bij De Stoffenkamer, gele stof van de plaatselijke markt

14 opmerkingen:

  1. Heel mooie versie! Ik begin toch wel benieuwd te raken naar het patroontje zelf, maar onze kids passen er nog niet in, dus ga me nog even moeten inhouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het is écht een leuk patroontje, en zo snel klaar. In de herfst kun je erin vliegen, toch? Aftellen...;-)

      Verwijderen
  2. Wat een leuk patroon en een heel leuke afwerking! En dat is natuurlijk wel reuze: 3 in een week! Wat zullen ze er heerlijk in spelen!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Merci! Ik ben gek op felle kleurtjes, dus wordt al blij van naar het broekje kijken ;-)

      Verwijderen
  4. Heel toffe broek!

    Ik heb het patroon al gekocht en de stof is net gewassen dus hier zal ook snel een jongensversie gemaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is ook zo'n hele leuke! Ik zie nu overal stoffencombinaties voor nog meer Noa's, heb jij dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wahahaha, ik kan het me levendig voorstellen, de -kleine- paniekaanval bij het zien dat je drie maten mag maken. Maar je slaagde er maar mooi in, wat een mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, ik denk dat ik een beroerte krijg als ik zou zien dat ik drie maten in één week "mag" testen. Maar je deed het hem toch maar hé. Deze fietsenversie vind ik heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen